Guerlain szukając kwintesencji Paryża w perfumach przerabia małą czarną na zapach.
Pierwsze dwie wersje La Petite Robe Noir nie znalazły się na rynku masowym, dystrybuowane były tylko w butikach Guerlain. W 2012 roku firma zdecydowała się wprowadzić te perfumy masowy rynek. Obecnie dostępne są we wszystkich sieciowych perfumeriach we wszystkich pojemnościach 30, 50 i 75 militrów.
Kreacja zapachowa stworzona przez Delphine Jelk w 2009 roku przebudowana została przez naczelnego perfumiarza domu Guerlain - Thierrego Wassera, twórcę takich hitów Guerlain jak Acqua Alegoria i Idylle. Mimo to, La Petite Robe Noir nadal pozostaje zapachem trudnym i elitarnym. Zapach jest słodki, ciężki i dymny zaliczany do grupy do oriental vanila. Jest jednak tak słodki, że z powodzeniem przypisany być może do kategorii gourmand. Jest to jednak słodycz skomplikowana. Kompozycją La Petite Robe Noir dorównuje wyśmienitemu francuskiemu wytrawnemu winu.
Pierwsze wrażenie po rozpyleniu - coca cola, herbata z karmelem, kawa. Słodycz zostaje przełamana goryczą czarnej porzeczki.
Zapach niezwykle zmienia się po aplikacji. Za chwilę pachnie wiśnią zanurzoną w likierze albo migadałami polanymi syropem żurawinowym. Na koniec z dymiącej smugi anyżowego tytoniu wyłania się signature zapachu - Czarna Czereśnia.
Zróżnicowane nuty otwierające kompozycję tworzą jeden akord. Składniki nie pachną oddzielnie są jedną iskrą. Dlatego wyczuwa się składniki, których w rzeczywistości nie ma w kompozycji. W tym tkwi klasa perfum.
Piramida zapachu to:
nuty głowy: jabłko, migdały, porzeczka, wiśnia
nuty serca: róża Taif, róża Bułgarska, smolista czarna herbata, lukrecja
nuty bazy: bób tonka, patczuli, wanilia, anysz, irys
Flakon La Petite Robe Noir jest bardzo tradycyjny, wschodni, dworski. Butelka to klasyk Guerlain, debiutowała w perfumach L’Heure Bleue z 1912 roku. Rysunek czarnej sukienki i jakby pisana długopisem nazwa psuje efekt. Albo odmładza zapach. Słusznie sierpniowy magazyn "Zwierciadło" nazwał te perfumy "grą z tradycjami"
Zapach promuje pierwsza w historii rysunkowa reklama perfum do kultowej piosenki Nancy Sinatra. Twarzą perfum jest tajemnicza Mała Czarna.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz