Szukaj na tym blogu

środa, 20 czerwca 2012

Ralph Cool / Ralph Lauren

Po sukcesie sportowej linii -Polo, Ralph Lauren to marka kojarząca się z ruchem, elitarnymi dyscyplinami sportowymi. Limitowana edycja z 2004 roku Ralph Cool to właśnie zapach schładzający ciało po wysiłku.

Obecnie projektant Ralph Lauren ubiera amerykańską reprezentację olimipjską, zawodników Polo (logo firmy to zawodnik Polo na koniu) tenisistów biorących udział w Wimbledonie, golfistów oraz rugbystów.  Jest to taka luksusowa i nieporównywalnie droższa wersja Adidasa lub Nika.Ralph Lauren produkuje również perfumy, Ralph Cool to woda toaletowa skierowana do młodych kobiet, próbuje uchwycić ich osobowość. Kampania przypomina letnie bilbordy H&M sprzedające kostiumy plażowe. Hołdująca zdrowemu trybowi życia holenderska modelka Lonneke Engel, to chyba ulubiona modelka Laurena, pojawia się bowiem w paru reklamach.W kampanii Ralph Cool jest lato, młodzież jest w ruchu, uprawia surfing. Surfing to symbol witalności.
Ralph Cool to zapach ozonowy. Dominuje w nim cierpka woń ogórka i zadziorny pazur pieprzu. zapach otwiera się wonią kiwi, arbuza nad którymi góruje ogórek, nuta serca to białe kwiaty - jaśmin, konwalia oraz ścięta trawa zapach zamyka się korą drzewną i pieprzem. Mimo mylącego różowego opakowania nie jest to zapach słodki, wręcz przeciwnie, kwaśny, słony, cierpki. Kompozycja kolorystyczna łącząca wściekłą fuksję i błękit odsyła do kultowej Polówki Ralpha Laurena ma wydżwięk sportowy. Agresywne łączenie czystych kolorów to znak rozpoznawczy sportowej odzieży Ralpha Laurena.
   Ralph Lauren osiągnął niezwykły sukces, jego niezwykle popularna sportowa kolekcja jak i klasyczny pret-a-porte nie wymagają od użytkownika wyrobionego smaku estetycznego, a wyraźne logo świadczą o statucie materilnym właściciela. Nioedmiennie Ralph Lauren kojarzy się z nowobogackimi oraz wszystkimi chcącymi wyglądać jak młodzież z elitarnych szkół podczas zajęć sportowych i korporacyjnych turniejów. Aspirujące do New Hupton Jersey Shore lub Brooklyn, z tym kojarzy się logo z jeźdźcem na piersi. Spasieni raperzy i napakowani kolesie i nowi Rosjanie na Lazurowym Wybrzeżu, z tym kojarzy się Ralph Lauren. Reklamy tej marki to jakby wyciete kadry z serialu Gossip Girl. 
    Twórcą EDT Ralph Cool jest autor Sunflowers'a, jest to naprawdę ciekawy zapach, bardzo oryginalny, chociaż niezbyt trwały. Jednak Ralph Cool szybko znalazł się na wyprzedaży w sieciówkach, obecnie tylko w internecie. Jak widać marketing i branding może spieprzyć wszystko.
    I ta kompromitując nazwa - Ralph Cool. Not cool.



spojerzenie amerykańskich zwycięzców

                                                      ekskluzywny highschool ala Gossip Girl?

styl korporacji studenckich z Harwardu

                                                 
                                                                   kultowe Polówki


czy można mieć większe logo?






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz