Powstaniu L'Eau d'Issey przyświecała idea wody, źródła życia. Projektant chciał stworzyć zapach czysty ja źródlana woda,
nos Jacqua Caviera zmaterializował tą ideę, połączył świeżość wodospadu z zapachem kwiatów i wiosennych lasów. L'Eau d'Issey brzmi po francusku jak Odyssee, jest to świadoma gra słów awangardowego projektanta Issey'a Miyake. Japończyk znany z prekursorskiej innowacyjności w produkcji tkanin i zastosowania technologi przy tworzeniu kolekcji ubrańL'Eau d'Issey to pierwszy zapach ozonowy. Od momentu pojawienia się na rynku w 1992 roku , L'Eau d'Issey zyskała status zapachu kultowego, dzięki swoim przejrzystym, morskim nutom, modnym w Stanach w latach 90. Od tego czasu L'Eau d'Issey doczekał się około 20 reedeycji (falkerów) i nadal jest produkowany. W 1994 roku perfumy otrzymały najbardziej prestiżowe wyróżnienie branży perfumeryjnej - FiFi Award. L'Eau d'Issey jest zapachem z rodziny kwiatowo-wodnej, z wyraźnym lotosem, frezją i cyklamenem. Jest to czysty, transparentny i zimny zapach na lato. Krystaliczne świeżość powoduje że zapach odbierany jest jako mono-nutowy. Silna woń frezji jest dla użtkowniczek przyzwyczajonych do lekkich zapachów jest dziś, nano domini 2012, zbyt agresywna. Wrażenie drapieżnosci potęguje fakt, że perfumy i EDT (woda toaletowa) są bardzo trwałe. Niektórym kojarzy się nawet z zapachem płynu do szyb, płukania lub innych środków czystości przez swoją kwiatową syntetyczność. Silna woń jednej nuty wynika z minimalizmu Miyake, oszczędność, powtórzoną potem u jego ucznia Masakiego, widzimy również w kampanii reklamowej. Twarzą perfum jest rysa na tafli wody. Prosty i smukły stożek flakonu z matowego szkła i aluminiowej nakrętki, to próba połączenia Wschodniej skromności z Zachodnią elegancją.
L'Eau d'Issey kojarzy się z nowoczesna architekturą, nawiązuje do projektów Miyake i minimalistycznej architektury jego concept storów.
Zapach otwiera się kwiatowo - cytrusowymi nutami z wybijającymi się białymi kwiatami (frezją, konwalią) lotosem połączonym z melonem i zielonym ogórkiem. Następnie przechodzi w peonie, przy bazie ujawnia swoje mniej zdystansowane oblicze dzięki cedrowi, pidżmu i drzewu sandałowym.
Duch unisex lat 90 (CK One) unosi się nad stanowczością przeszywającej woni L'Eau d'Issey zamkniętej we flakonie przypominającym zamarznięty sopel lodu. Jego ostrze wymierzone jest w barkowa obfitość.
concept store Issey Miyake
sukienka z papieru proj. Issey Miyake
w reklamie tv nie ma pierwiastka ludzkiego , jedynie chmury i krople wody
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz