Szukaj na tym blogu

wtorek, 5 czerwca 2012

CK One / Calvin Klein

Perfumy, które spowodowały estetyczny przełom. Pierwszy zapach Unisex - dla niej i dla niego. Utrzymują się od 1995 roku na pierwszej fali polarności, dostępne w każdej perfumerii. 
Liczba falkerów razem z CK One Shock 2012 , CK One Summer  dochodzi do dwudziestu,  tylko disajn kulowej butelki  CK One nie ulega metamorfozom.
CK One swój świeży zapach zawdzięczają ekstraktowi z jaśminu. Jaśminowa jest barwa perfum i flakonu z matowego szkła.  zapach jest również dla mężczyzn, więc tony kwiatowe zostają przełamane przez melona i papaję. CK One to posiada nuty zielone, wyczuwalny jest w nich też zapach mchu, jantaru i świeżej trawy.  Są to jednak perfumy kwalifikowane jako cytrusowe - zdominowane przez ananasa i limonkę. Na lato. Zdecydowanie casualowe. Raczej dla mężczyzn zgodnie z dzisiejszymi trendami perfumiarskimi, w których kategoria unisex się zanika.
   Sam flakon świetnie interpretuje zamkniętą w nim ciecz. Surowy kształt piersiówki wódki, z prostą, stalową nakrętką. Ascetyczność.
Ascetyczność była znakiem rozpoznawczym Calvina Klein w latach 90.  Założona przez niego w 1960 roku firma Calvin Klein zaistniała w latach '70 dzięki linii jeansów o minimalistycznym fasonie, właśnie unisex.
Wejście perfum CK One na rynek w 1995 roku wiąże się z początkiem kariery Kate Moss.
W 1990 roku Corinne Day sfotografowała młodziutką modelkę w naturalnych pozach, bez stylizacji, bez makijażu, poprostu sautte. Modelka nie wdzięczyła się, zdjęcia wydawały się  zrobione jakby przypadkiem, na wakacjach. 
Takich zdjęć dotąd w modzie nie było, wywołały rewolucję. Czarno białe zdjęcia Corinne Day ze świeżą Kate Moss w niedbałej i anty-glamoure estetyce grunge stały się ikonami.












 K. Moss by C.Day 1990


Taka jest tez Kate w reklamie CK One. Film reklamowy z 1995 roku uznany został przez magazyn Time za najlepszą modową kampanię reklamową ever. Jest to jakby przypadkowo zmontowany making- off teledysku rockowego, na charakterystycznym białym tle.


Kampania gra z androgenicznością, zaciera różnice między płciami


Tą sesją zainspiruje się min. Aleksander Wang odtwarzając dekadencką scenę jak z koncertu
  Alexnader Wang Gang fot. Mikael Jansson 2010

Najnowsza kampania z Laurą Stone, Sky Ferrera i wygoloną Cassie utrzymana jest w brudnej estetyce undergroundowego filmu  "Trush Humpers" Harmonego Korina, gwiazdy hipsterskiego Vice. Film wyreżserowany jest przez znanego z kontrowersyjnych pomysłów fotografa Stevena Meisela. Modele niedbale poruszają się do setu składającego się z z mixu w klimacie UK Garage, gdzie przebijają się niegrzeczne bity Salt'n'Pepa- Push it! Far East Movement - Like A G6, Kelis - Caught out there. CK chce pozostać grunge.


zdjęcia Stevena Meisela




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz