Szukaj na tym blogu

niedziela, 1 lipca 2012

Miracle / Lancôme

   Pierwszy akord to słodko pachnący kiwat. Róża. Kolejne uderzenie to świeżość - aqua i cytrusy. Miracle, wypuszczony na rynek w 2000 roku okazał się sukcesem, do tej pory co roku powstaje nowa edycja, a i bazowy Miracle jest na pułkach w każdej perfumerii.
Kolor perfum nie oddaje ich natury, podobnie jak w przypadku Baby Doll YSL. Miracle jest  słodki, dzięki olejkom kwiatowym, ale jego esencja jest owocowa, więc kolor perfum powinien być żółty lub pomarańczowy. Falkon jest prosty, ale estetycznie pasuje do perfum, nie jest to szyprowa ciężka woń wymagająca ozdobnego szkła.  Miracle to kompozycja kwiatowo-owocowa, przyprawiona dawką ozonowej świeżości. Co ciekawe, w nutach zapachowych nie ma róży. A z tym kwiatem oraz z fiołkiem kojarzy się Miracle. W nutach pojawiają się natomiast: 
nuta głowy: liczi, frezja
nuta serca: magnolia, imbir, pieprz, mandarynka jaśmin,
nuta bazy: ambra, pidżmo, jaśmin
Może to własnie imbir nadaje ostrości temu zapachowi, jest on zdecydowanie bardziej wyrazisty niż typowy cytrusowy świeżak okraszony kwiatowymi płatkami. Mimo że zalecany jest jako casual, poleciałabym go na randki, robi piorunujące pierwsze wrażenie. Jest to zapach niezwykle kobiecy, nie przytłaczający ale i posiadający własną tożsamość. Miracle klasyfikowany jest jako zapach ostry kwiatowy "shrap floral". Nuty Miracle niezwykle zmieniają się po sobie, czuć jak zapach ewoluuje na skórze, otwiera się pikantnie doprawionymi kwiatami i liczi schodzi do jaśminu i pidżma. 
   Miracle to zapach dla kobiety aktywnej, pełnej energii, promieniującej życiem, optymistycznej i pełnej nadziei. Perfumy te to pochwała witalności przyrody i życia.
  Nos stający za Miracle, Alberto Morillas, stworzył  inne niezwykle popularne zapachy takie jak:  Bright Crystal Versace, Daisy by Marc Jacobs, Flower by Kenzo. Aqua di Gioa by Armani, CK One by Calvin Klein. 
   Kampania reklamowa utrzymana jest w stylu Lancôme, zachowawczym i bezpiecznym. Nie doświadczymy niczego skandalicznego i łamiącego zasady. Uma Thurman jest jedynym elementem ożywiającym wizerunek perfum. W filmie reklamowym, który dzięki umiejętnościom Umy jest pozbawiony kiczu i tkliwości, widzimy gwiazdę w zwykłej prostej koszuli podziwiająca wschód słońca. Jest wzruszona jakoby patrzyła na coś niezwykłego. Bo słońce zwiastujące nowy dzień, to nowy początek, wyjście z mroku do jasności. Cud. Miracle.


niezwykła chwila, oczekiwanie na słońce


rok 2000

Dianne Kruger, 2004 rok
Diane Kruger tańcem przywołuje słońce:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz